Update - Reisverslag uit Stolzembourg, Luxemburg van EDAR Willox-Schuurman - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Stolzembourg, Luxemburg van EDAR Willox-Schuurman - WaarBenJij.nu

Update

Door: Eddy & Arjenne

Blijf op de hoogte en volg EDAR

10 Mei 2016 | Luxemburg, Stolzembourg

Na alle heisa aan boord, rijden we in één stuk door naar Luxemburg. Ongeveer 1.200 km. Elk om beurt rijden, af en toe even een koffietje drinken. Uiteindelijk komen we tegen de avond aan bij ons Chalet. Uitladen, eten en lekker slapen. Brrr, wat is het koud.

De volgende dag willen we direct naar Dilbeek, waar we momenteel gedomicilieerd zijn, om nieuwe paspoorten aan te vragen. Omdat dit wat tijd vraagt, willen we het zo snel mogelijk in orde brengen.
We slapen twee nachten bij Valerie en Oli (dochter en schoonzoon van Eddy).

Vanuit Dilbeek rijden we naar Binderveld (Sint Truiden) waar we een week verblijven in het huis van vrienden die zelf op vakantie zijn. Dit is een goede locatie om een aantal familiebezoeken af te leggen.
Daarna vertrekken we weer naar ons Chalet De eerste dagen zijn we vooral bezig met het inpakken van de, in allerijl aangekochte, dakkoffer (Eddy heeft het goede idee gehad om de aanhangwagen in Bulgarije gelaten) en later ook de rest van de auto. Je kunt je niet voorstellen wat een rommel we nog mee willen nemen. Ondanks dat we al heel wat hebben gesorteerd, weggegeven, weggegooid, mee naar Marokko genomen… en toch, je houdt het niet voor mogelijk.

We hebben ons ook voorgenomen om het chalet een verflaag te geven. Dit probeerden we reeds in november vorig jaar toen het een paar dagen mooi weer was. Tegen het advies in van alle campinggasten. En zij hadden gelijk. Dus we konden het opnieuw doen. Dit keer is het goed gelukt.

Het positieve nieuws over de bewogen terugreis is dat een stuk van de zandroos, liters olijfolie, kruiden en allerhande typisch Marokkaanse souvenirs veilig in Europa zijn aangekomen.
Nog beter is het feit dat we, nadat Eddy per mail uitleg vroeg aan de rederij GNV over heel het gebeuren, we ineens een heel beleefde mail terugkregen.
In deze mail wordt ons verteld dat de reden van het gebeuren is dat de douane in Sète na 22u onderbemand is. Daardoor zouden de passagiers sowieso tot 6u maandag ochtend op de boot moeten blijven.
Helemaal ongelooflijk positief is dat ons in die mail een korting van maar liefst 160€ wordt toegekend wanneer we opnieuw boeken bij GNV.
Dus ja…dat gaan we dan zeker nog eens proberen.

• 10 Mei 2016 - 22:29

DANNY :

ja inderdaad ,leuk hopelijk valt het weer hier nog wat mee voor jullie ,kunnen jullie nog wat genieten .

• 11 Mei 2016 - 19:00

Anne:

• 21 Mei 2016 - 18:48

Anne:

Ariane ik mis je heel hard wanneer kom je terug naar België mis de Inno om Arjen stuur is een foto van jou van Anne

Verslag uit: Luxemburg, Stolzembourg

OP REIS

Op 1 febuari 2016 begint het avontuur waar we al lang naar uitkijken. We gaan op reis. En.... niet zomaar een reis.
Onze hoofdbestemming is Bulgarije. Daar, in Dzhulyunitsa, in het midden van het land, op 7 km van de Donau, gaan we proberen om van ons huis een mooi plekje te maken. (www.eddyanarjenne.wordpress.com).
Maar omdat het er op dit moment erg koud is en wij daar geen verwarming hebben, maken we een omweg. Onze eerste halte is Luxemburg, waar we in onze chalet verblijven tot de 18e februari 2016. Eddy wordt namelijk voor de 6e keer opa en zijn kleinzoon wordt verwacht rond 5 februari 2016. Omdat we dit niet willen missen, blijven we in de buurt van België.

Op 18 februari 2016 vertrekken we vanuit Luxemburg naar Sète, Frankrijk, waar we 2 dagen verblijven om daar op 20 februari 2016 om 10 uur 's morgens de boot te nemen naar Marokko. Op 21 februari 2016 om 15 uur arriveren we in Nador, Marokko. Vandaar uit is het nog 2 uur rijden naar ons huis in Oujda waar we 2 maanden zullen verblijven.

De stad Oujda ligt in een strategische gebied in het noordoosten van Marokko, niet ver van Spanje en de Algerijnse grens. Door de ligging heeft de stad een mengeling van Arabische en Europese invloeden ondergaan.
De stad is de hoofdstad van het noordoostelijke deel van Marokko - het Oriëntaalse deel - en ligt ongeveer op 15 km afstand van Algerije en 60 km afstand van de Middellandse Zee. De atmosfeer in Oujda is die van een grote Marokkaanse stad, echter zonder alle drukte en stress van de typische toeristische steden, maar met een ontspannen en levendig karakter.
(www.marokko-info.nl/oujda) (www.oujdacity.net)

Halverwege april 2016 zullen we onze terugreis aanvangen. Exacte datum zullen we nog laten weten. Dan reizen we via Luxemburg, waar we één of twee weken zullen zijn, naar onze bestemming in Bulgarije.

14 Juli 2020

Lang geleden

24 Februari 2018

Lui
EDAR

Wij zijn Eddy en Arjenne. Eddy een echte Brusselaar en Arjenne geboren en getogen in het Nederlandse Nieuwkoop. Samen willen wij onze grenzen verleggen en op reis gaan vanuit België, via Luxemburg naar Marokko, vervolgens over Luxemburg naar Bulgarije en weer terug naar Luxemburg om ons daarna opnieuw te vestigen in België. Dit avontuur zal een jaar duren. Eddy reeds met pensioen, Arjenne loopbaanonderbreking. Samen hebben wij er zin in en willen onze familie en vrienden via deze blog op de hoogte houden van onze belevenissen.

Actief sinds 16 Jan. 2016