Het blijft spannend! - Reisverslag uit Neuhaus, Duitsland van EDAR Willox-Schuurman - WaarBenJij.nu Het blijft spannend! - Reisverslag uit Neuhaus, Duitsland van EDAR Willox-Schuurman - WaarBenJij.nu

Het blijft spannend!

Blijf op de hoogte en volg EDAR

17 Maart 2017 | Duitsland, Neuhaus

Na iets meer dan twee maanden in het chalet en alle andere plaatsen waar we gelogeerd hebben, zien we het einde van de administratieve en andere rompslomp in zicht komen.
De laatste afspraak is voor Arjenne, bij de Hulpkas (Capac) in La Louvière. Plan is om, op maandag, bij de zus van Eddy te slapen (want daar is nu ook ons adres).
Eddy maakt nog snel een afspraak, dezelfde maandagavond, bij de technische controle voor de wagen. Dan is dat ook weer gebeurd en kunnen we woensdag inpakken en donderdag vertrekken…Denken we!

Verassing! De wagen krijgt ROOD! De bediende van de controle “denkt” een lekje te zien op het niveau van de cervo stuurinrichting. “Dit moet u laten repareren, hé meneer”.
Paniek! Eddy zoekt de avond zelf nog een garage. Kia is al dicht, Auto5 doet dit soort herstellingen niet. Tenslotte kan onze eigen garagist de auto erbij nemen op vrijdag. Eerste uur. Maar dat is weer naar Brussel. Nee!

Op dinsdag gaat Arjenne naar haar afspraak en Eddy probeert nog Kia La Louvière. Geen afspraak vast te leggen op zo’n korte termijn.
Met het idee om vrijdag heel vroeg nog eens naar Brussel te rijden, keren we terug naar het chalet.
Daar aangekomen proberen we toch nog de Kia garage in Mersch-Luxemburg.

Daar worden we heel vriendelijk ontvangen en het personeel doet zijn best om ergens woensdag of donderdag de wagen te herstellen.
De wagen gaat op de brug om te checken en Eddy hoort de mekanieker “hoelala” uitroepen.
Het is niet het cervo-stuur maar de koppelingsbak die lekt. Daar draait blijkbaar ook de “cardan” rond en daardoor spat de olie overal. Ook daardoor, foute diagnose
We moeten de wagen onmiddellijk ter plaatse laten en we huren een wagentje bij hun om terug te keren naar het chalet. Er wordt voor de auto gezorgd.

Woensdag, om 13u, krijgen we telefoon van de garage. De auto is klaar. We rijden naar Mersch en van daar onmiddellijk naar La Louvière. Om 16.20u zijn we bij de controle. Goedgekeurd! Nog even dag zeggen bij de zus en we rijden terug naar het chalet. Om 20u zijn we er. Oef!
Donderdag laden we de wagen en vandaag, 20u, zijn we aangekomen in hotel Neuhaus am Inn. De grens met Oostenrijk. Onze eerste etappe zit erop.

Wat een geluk dat de auto rood kreeg. Zonder olie in de versnellingsbak in bv. Hongarije of Roemenië?
Wat een geluk dat we geholpen werden in Luxemburg, zo niet was het Brussel en dan zou onze garagist de nodige stukken niet hebben. Hij dacht aan een lek zoals Eddy eerst vertelde.
Slotsom, dan konden we zeker niet vertrekken voor dinsdag of woensdag, terwijl nu, als alles goed gaat, we tegen dan al ter plaatse zullen zijn.

• 18 Maart 2017 - 11:27

Frank En Linda:

We wensen je een goede reis.
    Doe het rustig alles komt toch nog in orde.
    Groetjes
    Frank en Linda

• 18 Maart 2017 - 14:21

William Willox:

Goede reis en take care.!!!

• 18 Maart 2017 - 17:47

Willy & Sue:

Everything happens for a reason!!
    Now you can begin another step in this journey!!

Love yous....Willy & Sue xxx

• 18 Maart 2017 - 19:02

Elise Decoster:

Goede reis mamsie, doe voorzichtig!!

• 19 Maart 2017 - 15:11

Willox Jean - Pierre:

Beter laat dan nooit ,goeie reis.Gelukkig komt bij jullie altijd alles op zijn pootjes terecht.Ge houd er wel altijd de spanning in ,zo is het voor ons ook altijd spannend .Hopelijk houd jullie auto het nog een tijdje uit .Indien er zich nog eigenaardige toestanden voordoen ,ons zeker op de hoogte houden.Wij bereiden ons stilaan voor op de 3e wereldoorlog .

Verslag uit: Duitsland, Neuhaus

OP REIS

Op 1 febuari 2016 begint het avontuur waar we al lang naar uitkijken. We gaan op reis. En.... niet zomaar een reis.
Onze hoofdbestemming is Bulgarije. Daar, in Dzhulyunitsa, in het midden van het land, op 7 km van de Donau, gaan we proberen om van ons huis een mooi plekje te maken. (www.eddyanarjenne.wordpress.com).
Maar omdat het er op dit moment erg koud is en wij daar geen verwarming hebben, maken we een omweg. Onze eerste halte is Luxemburg, waar we in onze chalet verblijven tot de 18e februari 2016. Eddy wordt namelijk voor de 6e keer opa en zijn kleinzoon wordt verwacht rond 5 februari 2016. Omdat we dit niet willen missen, blijven we in de buurt van België.

Op 18 februari 2016 vertrekken we vanuit Luxemburg naar Sète, Frankrijk, waar we 2 dagen verblijven om daar op 20 februari 2016 om 10 uur 's morgens de boot te nemen naar Marokko. Op 21 februari 2016 om 15 uur arriveren we in Nador, Marokko. Vandaar uit is het nog 2 uur rijden naar ons huis in Oujda waar we 2 maanden zullen verblijven.

De stad Oujda ligt in een strategische gebied in het noordoosten van Marokko, niet ver van Spanje en de Algerijnse grens. Door de ligging heeft de stad een mengeling van Arabische en Europese invloeden ondergaan.
De stad is de hoofdstad van het noordoostelijke deel van Marokko - het Oriëntaalse deel - en ligt ongeveer op 15 km afstand van Algerije en 60 km afstand van de Middellandse Zee. De atmosfeer in Oujda is die van een grote Marokkaanse stad, echter zonder alle drukte en stress van de typische toeristische steden, maar met een ontspannen en levendig karakter.
(www.marokko-info.nl/oujda) (www.oujdacity.net)

Halverwege april 2016 zullen we onze terugreis aanvangen. Exacte datum zullen we nog laten weten. Dan reizen we via Luxemburg, waar we één of twee weken zullen zijn, naar onze bestemming in Bulgarije.