We zijn terug - Reisverslag uit Stolzembourg, Luxemburg van EDAR Willox-Schuurman - WaarBenJij.nu We zijn terug - Reisverslag uit Stolzembourg, Luxemburg van EDAR Willox-Schuurman - WaarBenJij.nu

We zijn terug

Door: Eddy & Arjenne

Blijf op de hoogte en volg EDAR

25 Oktober 2016 | Luxemburg, Stolzembourg

We beslissen om op 1 oktober te vertrekken richting Luxemburg. De laatste week besteden we aan de voorbereidingen. Enkele kleine dingen worden afgewerkt (zoals de bloembak), de tuin klaar voor de winter, hele huis schoonmaken. Die week krijgen we opvallend meer bezoek van onze buurvrouw Yana. Ze vraagt of we werkjes voor haar hebben, helpt ons met noten rapen, haalt ze uit de schil en wast ze. Eigenlijk wil ze gewoon nog heel graag zoveel mogelijk bij ons zijn.

Voor de kamers boven hebben we vier maanden geleden, houten deuren besteld. Aangezien onze slaapkamer al weken “af” is, de vloer op het juiste niveau, kan één van die deuren geplaatst worden, maar het komt er niet van. Telefoontjes, afspraken die niet nageleefd worden en tenslotte wennen we aan het idee dat die deuren voor volgend jaar gaan zijn.
Maar neen, op 30 september, rond 20.30u staat Galip (de schrijnwerker) en zijn medewerker er met onze deur. De deur wordt geplaatst en ze vertellen ons dat zij de volgende morgen terugkomen voor de afwerking. Nog 10 minuutjes werk, zeggen ze. Ja.. dat kennen we.
Aangezien wij van plan zijn om rond tien uur te vertrekken, geeft deze laatste afspraak weer de (on)nodige stress.
Maar neen hoor. Om 8.30u zijn ze aanwezig, werken alles af (in meer dan 10 minuten) en we nemen afscheid. “Tot volgend jaar”.
Een beetje later nemen we afscheid van de rest van de buren en weg zijn we.

We slapen één nacht in Roemenië en één in Duitsland. Maandagochtend vertrekken we voor de laatste etappe, Eddy komt tot de vaststelling dat het misschien tijd wordt om zijn korte broek te ruilen voor een lange en rond 16u komen we toe op onze camping, aan het chalet.

Twee dagen acclimatiseren in Luxemburg en, hop, we vertrekken naar Binderveld. Waar we opnieuw bij onze vrienden mogen vertoeven zodat wij dichter bij onze kinderen zijn.
Een drukke tijd breekt aan, bezoekjes bij onze kinderen en andere familieleden.
Arjenne gaat ook langs op het werk om haar collega’s nog eens te ontmoeten. Het is een heel gepuzzel om alles te organiseren zodat we iedereen kunnen bezoeken op de tijdstippen dat zij vrij zijn. Maar het is gelukt en het was goed om iedereen weer te zien.

Inmiddels zijn we weer thuis in onze chalet. Nu alles klaarmaken voor de reis want woensdag 26 oktober vertrekken we richting Marokko voor een nieuw avontuur. We zien ernaar uit om onze vrienden weer te ontmoeten en onze andere kinderen (de schapen) maar ook naar de oogst van onze 5 olijfbomen. We hopen de pluk eens van dichtbij mee te maken en mee te werken.

• 25 Oktober 2016 - 19:59

DANNY :

Ja een drukke tijd voor jullie en alweer terug bijna vertrokken naar Marokko ik zou zeggen wees voorzichtig en alvast een goede reis ,groetjes .

• 25 Oktober 2016 - 21:10

Sue:

Been thinking bout you guys. Have a great trip to Mor and be safe.....and have fun. Was great seeing you for the short time that we did!!! We love you guys and are praying for you in all that you endeavor.

Don't forget where Belgium is!!!!!!!!!! xxx

• 26 Oktober 2016 - 16:41

Frank En Linda:

We wensen jullie een goede reis.

Frank en Linda

• 03 Januari 2017 - 13:00

Janny Verweij:

Ben jij de arjenne van lang geleden uit de Hagedoornstraat?.

Verslag uit: Luxemburg, Stolzembourg

OP REIS

Op 1 febuari 2016 begint het avontuur waar we al lang naar uitkijken. We gaan op reis. En.... niet zomaar een reis.
Onze hoofdbestemming is Bulgarije. Daar, in Dzhulyunitsa, in het midden van het land, op 7 km van de Donau, gaan we proberen om van ons huis een mooi plekje te maken. (www.eddyanarjenne.wordpress.com).
Maar omdat het er op dit moment erg koud is en wij daar geen verwarming hebben, maken we een omweg. Onze eerste halte is Luxemburg, waar we in onze chalet verblijven tot de 18e februari 2016. Eddy wordt namelijk voor de 6e keer opa en zijn kleinzoon wordt verwacht rond 5 februari 2016. Omdat we dit niet willen missen, blijven we in de buurt van België.

Op 18 februari 2016 vertrekken we vanuit Luxemburg naar Sète, Frankrijk, waar we 2 dagen verblijven om daar op 20 februari 2016 om 10 uur 's morgens de boot te nemen naar Marokko. Op 21 februari 2016 om 15 uur arriveren we in Nador, Marokko. Vandaar uit is het nog 2 uur rijden naar ons huis in Oujda waar we 2 maanden zullen verblijven.

De stad Oujda ligt in een strategische gebied in het noordoosten van Marokko, niet ver van Spanje en de Algerijnse grens. Door de ligging heeft de stad een mengeling van Arabische en Europese invloeden ondergaan.
De stad is de hoofdstad van het noordoostelijke deel van Marokko - het Oriëntaalse deel - en ligt ongeveer op 15 km afstand van Algerije en 60 km afstand van de Middellandse Zee. De atmosfeer in Oujda is die van een grote Marokkaanse stad, echter zonder alle drukte en stress van de typische toeristische steden, maar met een ontspannen en levendig karakter.
(www.marokko-info.nl/oujda) (www.oujdacity.net)

Halverwege april 2016 zullen we onze terugreis aanvangen. Exacte datum zullen we nog laten weten. Dan reizen we via Luxemburg, waar we één of twee weken zullen zijn, naar onze bestemming in Bulgarije.

14 Juli 2020

Lang geleden

24 Februari 2018

Lui
EDAR

Wij zijn Eddy en Arjenne. Eddy een echte Brusselaar en Arjenne geboren en getogen in het Nederlandse Nieuwkoop. Samen willen wij onze grenzen verleggen en op reis gaan vanuit België, via Luxemburg naar Marokko, vervolgens over Luxemburg naar Bulgarije en weer terug naar Luxemburg om ons daarna opnieuw te vestigen in België. Dit avontuur zal een jaar duren. Eddy reeds met pensioen, Arjenne loopbaanonderbreking. Samen hebben wij er zin in en willen onze familie en vrienden via deze blog op de hoogte houden van onze belevenissen.

Actief sinds 16 Jan. 2016